14. 12. 2020,
Po desetih letih uspehov oblikovalski jezik KODO še naprej premika meje avtomobilskega oblikovanja in definira prihodnost Mazde.
 

Z oblikovalskim jezikom "Kodo – duša gibanja" je glavni oblikovalec Ikuo Maeda postavil novo smer oblikovanja vozil Mazda. »Kodo« je v središču številnih Mazdinih avtomobilov – od nove interpretacije ikoničnega Mazdinega MX-5 do prvega baterijskega električnega vozila MX-30. Ključna ideja oblikovalskega jezika ostaja nespremenjena – raziskati lepoto naravnega gibanja v mirujočem predmetu.

Ideja KODO (»utrip srca«) je osrednjega pomena za način, kako je Mazda od nekdaj razmišljala o oblikovanju:

»Na Japonskem menimo, da obrtniki vdahnejo življenje v to, kar naredijo. Verjamemo, da oblika, ki jo iskreno in skrbno delajo človeške roke, dobi dušo.« 

(Ikuo Maeda)

Tako "Duša gibanja" dobi dvojni pomen, ki izraža tako bistvo gibanja kot "dušo", ki jo avtomobilu vdahnejo Mazdini mojstri.

Prve zasnove je močno navdihnila podoba geparda, ki je nameraval skočiti, medtem ko se novejše izvedbe vse bolj osredotočajo na vzbujanje močnega in čustvenega oblikovanja s čim manj elementi. Prelomnico za to drugo fazo »kodo« oblikovalskega jezika sta dosegla dva navdušujoča konceptna avtomobila RX-Vision in Vision Coupe.

Predstavljena na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 2015 in 2017, sta nakazala novo eleganco in še bolj izrazito minimalistično estetiko nedavnih interpretacij Koda.

Mazdina vozila, oblikovana z oblikovalskim jezikom »Kodo«, so večkratni prejemniki mednarodnih nagrad:

  • RX-Vision ter Vision Coupe (razglašena za "najlepši konceptni avtomobil leta"),
  • Mazda MX-5 (nagrada "World Car Design Award 2015"),
  • Mazda CX-30 ter Mazda MX-30 (Red Dot Award 2020 v kategoriji "Product Design"),
  • Mazda3  ("World Car Award 2020" v kategoriji oblikovanja).

Eleganca in privlačnost Kodo oblikovalskega jezika ostajata bistveni sestavini znamke Mazda.

Prijavite se na e-novice.

Pojdi na prijavo >