Brez izrazitih slabosti, a velike razlike
Vir vsebine: AMZS
Na letošnjem AMZS testu letnih pnevmatik nobena pnevmatika ni dobila najslabše ocene, kar pomeni, da med njimi ni nobene, za katero bi odsvetovali njen nakup. Ob tem razveseljivem dejstvu pa vseeno ugotavljamo, da so razlike med posameznimi pnevmatikami še vedno precej velike in da se zato še vedno splača natančno preučiti tabelo z rezultati in ocenami; le tako boste pred nakupom novih pnevmatik za vaš avto zares izbrali tiste, ki najbolj odgovarjajo vašim vozniškim navadam, zahtevam in slogu.
Pnevmatike dimenzije 215/55 R17 so primerne tako za družinske avtomobile nižjega srednjega razreda kot za priljubljene cestne terence; večino testnih kilometrov smo na tokratnem testu prevozili z Volkswagnovim cestnim terencem T-roc, nekaj pa tudi z VW golfom in Škodino octavio. Tudi manjši avti imajo vse večje dimenzije pnevmatik, kar zagotovo prinese nekaj boljše vozne lastnosti, a tudi višje cene pnevmatik, kar pa je tema za drugič. Vse preskušene pnevmatike so ustrezale hitrostnimima razredoma W (do 270 km/h) oziroma Y (do 300 km/h).
Rezultati: Dobro povprečje, a velike razlike
Na splošno so rezultati letošnjega testa razveseljivi. Kot smo zapisali v uvodu, si nobena od 16 preskušenih pnevmatik ni prislužila negativne ocene, kar pomeni, da se pri nobenem od pomembnih meril ni odrezala tako slabo, da bi bila zaradi tega skupna ocena tako slaba, da ne bi priporočili nakupa pnevmatike.
Tri preskušene pnevmatike so dobile skupno oceno zelo priporočljivo, dvanajst pnevmatik je dobilo oceno priporočljivo, ena pa oceno priporočljivo z omejitvami.
A naj vas skupne ocene ne zavedejo; razlike med preskušenimi pnevmatikami so vseeno precejšnje. Najbolje to ponazori razlika v zavorni razdalji na mokrem; medtem, ko avto s Continentalovimi pnevmatikami po zaviranju na mokri cesti od hitrosti 80 km/h že stoji na mestu, avto z Goodridovimi pnevmatikami še vedno vozi s hitrostjo 35 km/h - zaustavi pa se 6,6 metra dlje.
Velika razlika pri zaviranju na mokrem asfaltu je celo med najboljšo in drugo najboljšo pnevmatiko na testu: drugouvrščena Michelinova pnevmatika se zaustavi 2,6 metra pozneje, kar pomeni, da se avto s pnevmatikami michelin primacy 4+ še vedno vozi s hitrostjo 23 km/h, medtem, ko avto s pnevmatikami continental premiumcontact 7 že stoji na mestu.
Občutne razlike med pnevmatikami so tudi pri okoljskih lastnostih, pri katerih ima največji delež ocenjena doba trajanja pnevmatike - torej koliko kilometrov lahko z njo prevozimo. Med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri tem merilu je razlika več kot 40.000 kilometrov: s Kumhovo pnevmatiko ecsta HS52 lahko prevozimo 69.300 kilometrov, z Vredesteinovo pnevmatiko ultrac pa le 27.200 kilometrov. To je vsekakor pomemben podatek predvsem za voznike, ki so veliko na cesti in ki prevozijo veliko kilometrov; Kumhova pnevmatika jim lahko zagotovi dobre lastnosti tudi ob veliki kilometrini.
Tri najboljše
Tri pnevmatike, ki so bile ocenjene kot dobre oziroma zelo priporočljive, so continental premium contact 7, michelin primacy 4+ in kumho ecsta HS52. Najnovejšo generacijo Continentalove pnevmatike premium contact smo preskusili prvič, saj gre za novo generacijo pnevmatike. Navdušila nas je predvsem z varnostnimi lastnostmi; najbolje od vseh se je odrezala tako na mokri kot na suhi cesti.
Michelinova pnevmatika je bila nekoliko slabša od Continentalove na mokri in suhi cesti, a zato precej boljša pri okoljskih lastnostih, zaradi česar ima od vseh preskušenih pnevmatik najbolj uravnotežene lastnosti. Michelin primacy 4+ je tudi edina pnevmatika, ki je pri obeh ocenjevalnih stebrih (varnost in okoljske lastnosti) dobila oceno zelo priporočljivo.
Kumhova pnevmatika je pri varnosti oziroma voznih lastnostih na ravni Michelinove pnevmatike, pri okoljskih lastnostih pa na ravni Continentalove pnevmatike. Continentalova in Kumhova pnevmatika sta zgrešili boljšo oceno pri okoljskih lastnostih predvsem na račun precejšnje teže: Continentalova pnevmatika tehta 2,95 kg, Kumhova pa 3,34 kg. Za primerjavo: najlažja pnevmatika (bridgestone turanza 6) tehta 1,63 kg.
12 priporočljivih
Pnevmatike izdelovalcev Debica, Dunlop, Bridgestone in Fulda so le za malo zgrešile boljšo skupno oceno.
Debica presto UHP 2, dunlop sport maxx RT2 in fulda sportcontrol 2 so pri obeh ocenjevalnih stebrih dosegle oceno priporočljivo, pnevmatika bridgestone turanza 6 pa je malce slabše, a še vedno priporočljive rezultate pri varnostni oceni kot omenjene tri pnevmatike nadomestila z dobrimi okoljskimi lastnostmi in tudi dobila skupno oceno 2,6.
Tudi naslednje tri pnevmatike v tabeli z rezultati - hankook ventus prime4, goodyear efficientgrip peformance 2 in falken ziex ZE 310 ecorun - imajo skupno oceno priporočljivo, a vendarle so za odtenek slabše kot prej omenjene. Hankookova pnevmatika je pokazala nekaj slabosti na mokrem, a dosegla dobro oceno pri okoljskih lastnostih. Goodyearova pnevmatika je bila druga najboljša pri okoljskih lastnostih, a so jo pomanjkljivosti na suhi cesti (predvsem stabilnost in vodljivost) stale boljše uvrstitve. Falknova pnevmatika se slabše obnese na suhi cesti, pri okoljskih lastnostih pa je oceno vplivalo dejstvo, da je najtežja od vseh preskušenih pnevmatik.
Naslednjih pet pnevmatik v tabeli z rezultati imajo pred decimalno vejico oceno 3, kar pomeni, da še vedno priporočamo njihov nakup, a imajo slabše lastnosti kot pnevmatike pred njimi - tako pri varnosti kot pri okoljskih lastnostih (z izjemo Semperitove pnevmatike, ki je pri okoljskih lastnostih dobila oceno 2,0). Med temi pnevmatikami so tudi tri pnevmatike kitajskega porekla oziroma izdelave (Goodride, Sailung in Linglong), za katere pa smo ugotovili, da so se v primerjavi s testi v preteklih letih precej izboljšale.
Na začelju pnevmatika z največjo obrabo
Na začelje letošnjega testa letnih pnevmatik se je uvrstila Vredesteinova pnevmatika ultrac, ki je edina dobila skupno oceno priporočljivo z omejitvami. A te si ni prislužila z izrazitejšimi slabostmi na mokri ali suhi cesti, pač pa z najslabšo oceno okoljskih lastnosti. Natančneje: z daleč najslabšo ocenjeno dobo trajanja, saj z njo lahko prevozimo le 27.200 kilometrov. Za primerjavo: z 12 pnevmatikami na tem preskusu lahko prevozimo več kot 40.000 km, z najboljšo pa kar 69.300 km.
To seveda ne pomeni, da je Vredesteinova pnevmatika slaba za vse voznike: za tiste, ki ne delajo veliko kilometrov, je to lahko dobra pnevmatika, saj po voznih lastnostih spada med štiri najboljše na testu.
Precejšnje razlike
A naj vas skupne ocene ne zavedejo; razlike med preskušenimi pnevmatikami so vseeno precejšnje. Najbolje to ponazori razlika v zavorni razdalji na mokrem; medtem, ko avto s Continentalovimi pnevmatikami po zaviranju na mokri cesti od hitrosti 80 km/h že stoji na mestu, avto z Goodridovimi pnevmatikami še vedno vozi s hitrostjo 35 km/h - zaustavi pa se 6,6 metra dlje. |
Velika razlika pri zaviranju na mokrem asfaltu je celo med najboljšo in drugo najboljšo pnevmatiko na testu: drugouvrščena Michelinova pnevmatika se zaustavi 2,6 metra pozneje, kar pomeni, da se avto s pnevmatikami michelin primacy 4+ še vedno vozi s hitrostjo 23 km/h, medtem, ko avto s pnevmatikami continental premiumcontact 7 že stoji na mestu. |
Občutne razlike med pnevmatikami so tudi pri okoljskih lastnostih, pri katerih ima največji delež ocenjena doba trajanja pnevmatike - torej koliko kilometrov lahko z njo prevozimo.
Med najboljšo in najslabšo pnevmatiko pri tem merilu je razlika več kot 40.000 kilometrov: s Kumhovo pnevmatiko ecsta HS52 lahko prevozimo 69.300 kilometrov, z Vredesteinovo pnevmatiko ultrac pa le 27.200 kilometrov. To je vsekakor pomemben podatek predvsem za voznike, ki so veliko na cesti in ki prevozijo veliko kilometrov; Kumhova pnevmatika jim lahko zagotovi dobre lastnosti tudi ob veliki kilometrini. |
Vir vsebine: AMZS